Czy słodycze reklamowe mogą być passe ?

Czasem zdarzają się nie trafione prezenty. Przy wyborze gadżetu reklamowego należy wsiąść pod uwagę wiele czynników, które wpłyną na to, że odniesiemy sukces. Na samym początku należy określić grupę docelową – jest to bardzo istotne bo jak głosi powiedzenie „kto celuje ten trafia”. Jeśli źle dobierzemy słodycze go grupy docelowej mogą one wylądować po prostu  w koszu (np. czekoladowe batony zamiast niskokalorycznych przekąsek dla grupy osób będących na diecie). Drugą sprawa jest budżet, który musimy ustalić aby dokonać wyboru słodyczy. Musimy dokonać dokładnych kalkulacji, które słodycze będą opłacalne przy celach sprzedażowych jakie sobie wyznaczyliśmy.

Oto kilka czynników, które mogą zepsuć naszą słodką kampanie:

  • źle dobrana grupa docelowa (np. osoby będące na diecie, diabetycy)
  • źle dobrany produkt do grupy docelowej (np. cukierki z alkoholem dla dzieci)
  • nie estetyczne słodycze (np. w źle kojarzącym się kształcie)
  • kiepska jakość słodyczy
  • zbyt duża częstotliwość ofiarowania (znużenie, przejedzenie)
  • nieopłacalność (gdy ich cena jest wyższa od celów sprzedażowych)